تعرفه و حقوق گمرکی

24 / 10 / 1399
15:08
admin
تعرفه و حقوق گمرکی

همانطور که می دانید و در کلاس های آموزش واردات کالا، صادرات و ترخیص کالا هایمان هم گفته ایم، نرخ حقوق ورودی در از مهمترین هزینه ها در امر تجارت می باشد.

هر کالای که وارد مرز گمرکی هر کشوری که وارد می شود، موظف به پرداخت حقوق ورودی می شود. این نرخ ورودی انواع مختلفی دارد که توسط دولت و گمرک تعیین می شود.

نرخ حقوق ورودی ارزشی

نرخ حقوق ورودی ارزشی برحسب درصدی از ارزش کالای وارداتی تعریف می شود، نرخ حقوق ورودی اکثر کالا ها در جدول مقررات صادرات و واردات، ارزشی است. برای محاسبه حقوق ورودی از ارزش CIF استفاده می شود.

حقوق ورودی، واردات قطعی، اعتبار اسنادی، براتی، بدون انتقال ارز، واردات در مقابل صادرات اخذ می شود. از واردات موقت و ترانزیت خارجی سپرده دریافت می شود.

قانون امور گمرکی

میزان تضمین برای ورود موقت کالاهای مجاز معادل حقوق ورودی متعلقه و برای سایر کالاها معادل حقوق ورودی متعلقه به علاوه نصف تا سه برابر ارزش کالا است که حسب مورد توسط گمرک محاسبه می شود.

مطالعه بیشتر: ترخیص کالا از گمرک شهریار

ارزش کالای ورودی در گمرک در همه موارد عبارت است از: بهای سیف، بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل، کلیه هزینه های مربوط به افتتاح اعتبار یا واریز بروات و همچنین حق استفاده از امتیاز، نقشه مدل، علامت بازرگانی و سایر حقوق مشابه مربوط به کالا و سایر هزینه هایی که به آن تا ورود به اولین دفتر گمرکی تعلق می گیرد.

این هزینه ها از روی سیاهه خرید یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا و بر اساس نرخ ارز و برابر بهای اعلام شده از طرف بانک مرکزی ایران در روز تسلیم اظهارنامه خواهد بود.

حقوق ورودی و هزینه های انجام خدمات بدون توجه به نو یا مستعمل بودن کالا، طبق ماخذ مقرر به وسیله گمرک یا اشخاص ارائه دهنده خدمات به پول رایج ملی وصول می شود. به عبارت دیگر نرخ حقوق ورودی به مبدا نو و یا مستعمل بودن کالا بستگی ندارد.

source: تعرفه و حقوق گمرکی
موضوعات: ترخیص کالا,
[ بازدید : 107 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

معافيت هاي گمركي

3 / 8 / 1399
16:47
admin
معافيت هاي گمركي

براي اجازه ترخيص كالا از گمرك، فرد صادر يا وارد كننده كالا مستلزم اين است كه پرداخت هايي را انجام دهد. مهمترينِ اين پرداخت ها، متعلق است به حقوق ورودي كالا.

نرخ حقوق ورودي معادل ۴ درصد ارزش گمركي كالاها تعيين مي شود. به مجموع اين دريافتي و سود بازرگاني، حقوق ورودي اطلاق مي شود.

اما دولت بر روي يكسري از كالاها معافيت هايي قرار داده است. اطلاع از اين معافيت ها مي تواند در كاهش يا به صر=فر رسيدن نرخ حقوق ورودي كالاي مرتبط تاثير گذار باشد. معافيت ها مربوط به ماده ۱۱۹ قانون امور گمركي مي باشد كه شامل موارد زير هستند:

معافيت هاي گمركي

  • كالاهاي مورد استفاده رسمي ماموران سياسي و كنسولي خارجي. يا نمايندگان سازمان ملل و موسسات تخصصي وابسته به آنها. همچنين سفرا و نمايندگان سازمان ملل.
  • عبور خارجي، مرجوعي، انتقالي، توان بري (كابوتاژ، ورود موقت و صادرات)، ورود موقت براي پردازش.
  • اسباب سفر و اسيا شخصي مستعمل همراه مسافران ورودي به كشور.
  • لوازم خانه و اشيا شخصي ايرانيان مقيم خارجه كه براي اقامت به ايران برمي گردند.
  • وسايل و ابزار دستي ايرانيان و خارجيان كه به ايران مي آيند.
  • اشيا شخصي و اثاثيه منزل و ابزار كار مستعمل ايرانياني كه در كشورهاي خارجي فوت مي شوند.
  • هدايايي كه از طرف دولت ها رسما به اتباع ايراني داده مي شود. همچنين هداياي دولت و اشخاص به موسسات، وزارتخانه ها، … .
  • اشيا باستاني مربوط به ميراث، فرهنگ و تمدن ايران.
  • اشيايي كه به منظور تشكيل آرشيوها، موزه ها، نمايشگاه هاي فرهنگي و هنري، كتابخانه ها، آموزش سمعي و بصري و هنري، مبادلات فرهنگي و هنري، تعمير و مرمت آثار باستاني توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي وارد كشور مي شود.

مطالعه بيشتر: ترخيص كالا

  • اشيا عتيقه مربوط به ميراث فرهنگ و تمدن ساير كشورها كه براي ايجاد د تكميل موزه هاي عمومي وارد كشور مي شود.
  • ظروف عادي و لفاف هاي متعارف بيروني كالاي وارده، همچنين قرقره و تكيه هاي همانند به كالاي وارده.
  • مقدار سوخت مصرفي وسايل نقيله در ورود و خروج از كشور.
  • نتاج دام هايي كه براي تعليف از كشور خارج يا به كشور وارد شده، پس از تعليف باز مي گردد.
  • نمونه هاي تجاري بي بها.
  • مدال ها و نشان هايي كه از طرف دولت ها و موسسات خارجي بين المللي رسما به اطباع ايران اعطا مي شود.
  • لوازم امدادي اهدايي به جمعيت هلا احمر جمهوري اسلامي ايران.
  • اقلام عمده دفاعي.
soutce: معافيت هاي گمركي
موضوعات: ترخیص کالا,
[ بازدید : 71 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

قوانين ترخيص كالا از انبارهاي گمركي

8 / 7 / 1399
15:25
admin
قوانين ترخيص كالا از انبارهاي گمركي

تمام كالاهايي كه وارد يا خارج از مرز گمركي هر كشوري مي شود، در انبار هاي گمرك نگهداري مي شوند تا زماني كه مراحل ترخيص كالا توسط فردِ وارد كننده يا صادر كننده كالا، يا نماينده قانوني آن به طور كامل انجام گيرد.

انبار هاي گمركي مسئوليت هايي در قبال نهگداري از كالاهاي وارد شده به آنها را دارند. همچنين فرد وارد كننده يا صادر كننده براي نگهداري كالاي خود در اين انبار ها بايد قوانيني را رعايت كند.

فرد يا شركتي كه اقدام به صادرات و واردات كرده است، بايد از قوانيني كه در قبال انبارهاي گمركي دارد، اطلاع داشته باشد. زيرا درصورت عدم آگاهي از اين قوانين، امكان ترخيص كالا از اماكن گمركي وجود نخواهد داشت.

افرادي كه در كلاس هاي آموزش ترخيص كالا، صادرات و واردات كالا شركت كرده اند، از اين قوانين به خوبي آشنا هستند. اما براي آن دسته از اشخاص كه اطلاعات كمي در مورد اين قوانين دارند، مطالعه مطالب زير را مفيد است.

قوانين كه فرد صادر يا وارد كننده بايد در قبال اماكن گمركي رعايت كند، شامل:

ماده24- مدت مجاز نگهداري كالا در انبارهاي گمركي از تاريخ تحويل كالا به اين اماكن 3 ماه مي باشد. درصورت تقاضاي كتي صاحب كالا يا شركت هاي حمل و نفل و با ارائه علل موجه به تشخيص گمرك و با پرداخت هزينه انبار داري، تا تاريخ موافقت گمرك اين زمان حداكثر تا 2 ماه ديگر قابل تمديد است.

درصورتي كه ظرف مهلت مقرر صاحب كالا براي انجام تشريفات گمركي و پرداخت وجوه متعلقه اقدام ننمايد، كالا مشمول مقررات متروكه مي شود. چناچنه كالا به انبار هاي گمركي متعدد منتقل و نگهداري شود، مدت توقف از زمان ورود كالا به اولين انبار گمركي محاسبه مي شود.

تبصره 1: درصورتي كه امكانات لازم براي نگهداري كالاي فاسد شدني يا كالايي كه نگهداري آن هزينه اضافي ايجاد مي كند، در انبارهاي گمركي موجود نباشد، بايد بلافاصله پس از تحويل يا ترخيص، و يا با مسئوليت صاحب كالا و نظارت گمرك به انبار مناسب منتقل شود.

source: قوانين ترخيص كالا از انبارهاي گمركي
موضوعات: ترخیص کالا,
[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تعاریف و اصطلاحات گمرکی

27 / 6 / 1399
22:38
admin
تعاریف و اصطلاحات گمرکی

در امر صادرات و واردات کالا، بخش مربوط به ترخیص کالا از گمرک، پیچیده تر از مراحل دیگر می باشد. یکی از این پیچدگی ها مربوط می شود به برخی از فرم ها، اصطلاحات، اماکن، … . این موارد بسیار مهم هستند.

چرا که اگر در زمان انجام مراحل ترخیص کالا، اطلاعات کاملی از این موارد نداشته باشید دچار سردرگمی شدیدی می شوید. یا حتی ممکن است در زمان ترخیص با مشکلات متعددی رو به رو شوید. و هر دوی این ها نتایج خوبی را در پی ندارند.

درنتیجه بهترین راه حل کسب اطلاعات لازم و کامل قبل از اقدام به صادرات و واردات می باشد. در این مقاله مهمترین اصطلاحاتی را که شما با آنها موجه می شوید را آورده ایم. مطالعه کنید و اگر سوالی برایتان پیش آمد با کارشناسان ما در میان بگذارید.

– اظهار کالا

بیانه ای شفاهی یا کتبی است که بر اساس مقررات این قانون اظهار کننده، رویه گمرکی مورد نظر خود را درباره کالا مشخص می کند و اطلاعات مورد تظر برای اجرای مقررات گمرکی را ارائه می دهد.

– اظهار کننده

صاحب کالا یا نماینده قانونی آن می باشد که کالا را برابر با قانون به گمرک اظهار می کند. در اظهار الکتریکی صاحب کالا یا نماینده قانونی وی، به استناد به گواهی دیجیتالی تایید شده از مرکز مجاز صدور گواهی مذکور، به عنوان صاحب کالا یا نماینده قانونی آن شناخته می شود.

– اظهار نامه اجمالی

سندی است که به موجب آن شرکت حمل و نقل، فهرست کلی محصولاتی که باید بارگیری یا تخلیه شود را هنگام ورود یا خروج وسیله نقلیه از کشور اعلام می نماید.

لازم به ذکر است اطلاعاتی را که در این فرم ها درج می کنید از اهمیت زیادی برخوردارند. در کلاس های آموزش صادرات و واردات کالا، نحوه صحیح پر کردن این فرم ها را آموزش می دهند.

source: تعاریف و اصطلاحات گمرکی
[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

انواع كالاي وارد شده به گمرك

21 / 6 / 1399
11:13
admin
انواع كالاي وارد شده به گمرك

در زمان ترخيص كالا از گمرك كشور چه براي صادرات و چه براي واردات، كالا مورد ارزيابي ماموران گمرك قرار مي گيرد. يكي از مواردي كه در ارزيابي كالا به آن دقت زيادي مي شود نوع كالا است. در اين مرحله بررسي مي شود كه كالا مجاز است، ممنون است يا قاچاق.

بنابر قوانين كشور ايران كالاهاي وارداتي با صادراتي به 5 دسته زير تقسيم مي شوند.

  • كالاي مجاز
  • كالاي مشروط
  • كالاي غير مجاز
  • كالاي ممنون
  • كالاي قاچاق

همچنين در قانون تبصره هايي براي نوع كالاهاي صادراتي و وارداتي آمده كه دانستن آنها براي فرد يا شركت وارد يا صادر كننده بسيار مفيد و حتي ضروري است.

لازم به ذكر است در كلاس هاي آموزش واردات و صادرات كالا تمامي اين نكات آموزش داده مي شود. پس قبل از شروع تجارت، حتما به اين كلاس ها مراجعه كنيد.

كالاي مجاز

كالاي مجاز مي تواند مانند كالاي ممنون اجازه ورود پيدا نكند. و صاحب آن مجبور به برگرداندن كالا به كشور مبدا شود، يا حتي كالا ضبط يا معدوم گردد. اين امر براي كالاي مشروط هم نيز ممكن است اتفاق بيفتد.

كالاي ممنون

كالاي ممنون برخلاف تصور الزاما قاچاق محسوب نمي شود. زيرا قاچاق حاصل عمل مرتكب است، خواه كالا ممنوع، مجاز يا مشروط باشد. ضمنا در هر مورد بايد در قانون پيش بيني شده باشد.

source: انواع كالاي وارد شده به گمرك
[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

مراحل ترخيص كالا از گمرك بندر بوشهر

23 / 5 / 1399
19:38
admin
 مراحل ترخيص كالا از گمرك بندر بوشهر

به آزادسازي قانوني هر نوع كالايي اعم از صادراتي يا وارداتي ترخيص كالا گفتهمي شود. در همه كشورها از جمله ايران كالاهايي كه از مرزهاي كشور عبورمي كند، بايد وارد گمرك شده تا به صورت قانوني و نه قاچاق، كالا وارد يا صادر شود. به عبارت ديگر براي ترخيص كالا بايد به اداره گمرك كشور مراجعهكرد.

سپس با انجام مراحل اداري و ارائه استاد و مدارك مهم و ضروري اجازه واردات يا صادرات به فرد يا شركت درخواست كننده داده مي شود. انجام اين مراحل پيچيدگي هاي خاص خود را دارد. اگر در امر ترخيص كالا جز افراد تازه كار هستيد، پيشنهاد مي كنيم حتما با يك شركت معتبر در اين زمينه مشورت كنيد.

البته ما براي آشنايي شما از روند كلي ترخيص كالا، مراحل به اتمام رساندن آن را به صورت كلي در اين مقاله بيان مي كنيم. پس با ما همراه باشيد.

در ابتدا به اين نكته مهم اشاره مي كنيم كه در انجام اين مراحل و ارائهمدارك، اطلاعات را به طور كاملا صحيح تحويل دهيد. زيرا ترخيص كالا در هرمرحله اي كه باشد، اگر مامور گمرك يا ترخيص كار با اطلاعات اشتباهي برخورد كند، عواقب بدي براي شما به همراه دارد.

همينطور يادتان باشد در هر مرحله اي كه به مشكل برخورديد، با شركت هاي معتبر ترخيص كالا مشورت كنيد. يا قبل از اقدام به ترخيص كالا به كلاس هاي آموزش صادرات يا واردات كالا مراجعه كنيد. اما مراحل ترخيص كالا عبارتند از:

تنظيم اظهارنامه
دريافت كوتاژ در دايره احراز هويت و تعيين مسير
كنترل و ارزيابي كالا
اخذ مجوزهاي لازم
بررسي تعرفه و تطبيق كالا توسط كارشناس سرويس
انبار داري، بارگيري و خروج كالا از گمرك

source: مراحل ترخيص كالا از گمرك بندر بوشهر


موضوعات: ترخیص کالا,
[ بازدید : 94 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

مدارك مورد نياز ترخيص كالا از گمرک

3 / 5 / 1399
15:58
admin
مدارك مورد نياز ترخيص كالا از گمرک

امروزه بحث آموزش صادرات و واردات، خيلي داغ است. به طبع با باز شدن حرف از صادرات و واردات، سخن از ترخيص كالا هم به ميان مي آيد. اما اگراين سوال برايتان پيش آمده كه ترخيص كالا چيست؟ يا مدارك لازم براي ترخيص كالا چيست؟ با ما همراه باشيد.

ترخيص كالا يعني خارج يا آزاد كردن كالا از مرز گمركي كشور توسط صاحب كالا يا نماينده قانوني كالا به منظور صادرات يا واردات. ترخيص كالا چه براي صادرات و چه براي واردات نيازمند يكسري تشريفات كمرگي مي باشد. اين تشريفات شامل ثبت و ارائه مدارك و اطلاعات كامل درباره كالا، فروشنده، خربدار و تمام هزينه ها مي باشد.

تشريفات گمركي توسط صاحب كالا يا نماينده آن به ترخيص كار ارائه مي شود. ترخيص كار به فردي گفته مي شود كه مسئول ترخيص كالا در گمرك مي باشد.قطعا ترخيص هيچ كالاي وارداتي يا صادراتي بدون انجام قوانين و مقررات مربوط به آن، امكان پذير نيست.

در زمان تحويل كالا به گمرك يا خارج كردن كالا از آن، صاحب كالا يا نماينده آن ملزم به ارائه مداركي مي باشد. اگر هريك از اين مدارك به هر دليلي ناقص باشند، اجازه ترخيص كالا داده نمي شود. بنابراين قبل از مراجعهبه گمرك بايد از كامل بودن مدارك و اطلاعات مربوط به تشريفات ترخيص كالا مطمئن شد.

خوشبختانه ارائه يكسري مدارك به صورت الكترونيكي امكان پذير است. مواردي كه در بالا عنوان شد مدارك ضروري هستند، اما علاوه بر اين مدارك، يكسري مدارك ديگر مانند ماليات، حقوق گمركي، سود بازرگاني، … هم هستند كهبايد در زمان ترخيص كالا به ترخيص كار ارائه شود. اين نكته را فراموش نكنيد كه ممكن است قوانين ترخيص كالا در هر كشور متفاوت باشد.

source: مدارك مورد نياز ترخيص كالا از گمرک
موضوعات: ترخیص کالا,
[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

خدمات ترخيص كالا

9 / 4 / 1399
18:35
admin
خدمات ترخيص كالا

زبردست ترين مركز ترخيص كالا در كشور(بندر عباس،بندر بوشهر، فرودگاه ام خميني ، گمرك شهريار )

گروه بازرگاني تجارت طلايي با بهره گيري از متخصصان بازرگاني و امور گمركي و با داشتن مجوزات لازم حق العملكاري از گمرك جمهوري اسلامي (كارت حق العملكاري) و سابقه درخشان كار با بازرگانان، تجار و صاحبان صنايع و با بيش از يك دهه تجربه در امر صادرات و واردات و ترخيص انواع كالا (از جمله قطعات صنعتي، قطعات پلاستيك، كالاهاي پزشكي، لوازم الكترونيكي، صنايع دستي، صنايع سنگ و شيشه، تجهيزات اطفاء حريق و مواد اوليه كارخانجات،تيم تخصصي ترخيص لوازم خانگي،تيم تخصصي ترخيص ابزار برقي )افتخار دارد كالا ي شما را در حداقل زمان و با پاسخگويي ۲۴ ساعته در گمركات كشور ترخيص نمايد در ذيل ليستي از خدمات مجموعه ارايه شده است:

۱-ثبت سفارش و اخذ مجوز از اداره صتعت، معدن و تجارت
۲- اخذ مجوز واردات و صادرات كالا (بهداشت، محيط زيست، غذا و دارو، انرژي هسته اي و …)
۳- اخذ گواهي هاي بازرسي و استاندارد(COI)
۴- مشاوره جهت حل اختلافات گمركي
۵- ارائه مشاوره هاي كارشناسي در زمينه ارزش و تعرفه
۶- ترانزيت داخلي و خارجي كالا
۷- صادرات موقت و دائم
۸- واردات موقت و دائم
۹- هماهنگي جهت حمل و نقل داخلي و بين‌المللي(ترانزيت داخلي و خارجي)
۱۰- گشايش اعتبار (LC و برات ارزي)
۱۱- هماهنگي جهت بهره گيري از معافيت هاي گمركي(جهت صاحبان صنايع و ديگر مشمولان)

source: خدمات ترخيص كالا
موضوعات: ترخیص کالا,
[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش صادرات و واردات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]