تعاریف و اصطلاحات گمرکی

27 / 6 / 1399
22:38
admin
تعاریف و اصطلاحات گمرکی

در امر صادرات و واردات کالا، بخش مربوط به ترخیص کالا از گمرک، پیچیده تر از مراحل دیگر می باشد. یکی از این پیچدگی ها مربوط می شود به برخی از فرم ها، اصطلاحات، اماکن، … . این موارد بسیار مهم هستند.

چرا که اگر در زمان انجام مراحل ترخیص کالا، اطلاعات کاملی از این موارد نداشته باشید دچار سردرگمی شدیدی می شوید. یا حتی ممکن است در زمان ترخیص با مشکلات متعددی رو به رو شوید. و هر دوی این ها نتایج خوبی را در پی ندارند.

درنتیجه بهترین راه حل کسب اطلاعات لازم و کامل قبل از اقدام به صادرات و واردات می باشد. در این مقاله مهمترین اصطلاحاتی را که شما با آنها موجه می شوید را آورده ایم. مطالعه کنید و اگر سوالی برایتان پیش آمد با کارشناسان ما در میان بگذارید.

– اظهار کالا

بیانه ای شفاهی یا کتبی است که بر اساس مقررات این قانون اظهار کننده، رویه گمرکی مورد نظر خود را درباره کالا مشخص می کند و اطلاعات مورد تظر برای اجرای مقررات گمرکی را ارائه می دهد.

– اظهار کننده

صاحب کالا یا نماینده قانونی آن می باشد که کالا را برابر با قانون به گمرک اظهار می کند. در اظهار الکتریکی صاحب کالا یا نماینده قانونی وی، به استناد به گواهی دیجیتالی تایید شده از مرکز مجاز صدور گواهی مذکور، به عنوان صاحب کالا یا نماینده قانونی آن شناخته می شود.

– اظهار نامه اجمالی

سندی است که به موجب آن شرکت حمل و نقل، فهرست کلی محصولاتی که باید بارگیری یا تخلیه شود را هنگام ورود یا خروج وسیله نقلیه از کشور اعلام می نماید.

لازم به ذکر است اطلاعاتی را که در این فرم ها درج می کنید از اهمیت زیادی برخوردارند. در کلاس های آموزش صادرات و واردات کالا، نحوه صحیح پر کردن این فرم ها را آموزش می دهند.

source: تعاریف و اصطلاحات گمرکی
[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

انواع كالاي وارد شده به گمرك

21 / 6 / 1399
11:13
admin
انواع كالاي وارد شده به گمرك

در زمان ترخيص كالا از گمرك كشور چه براي صادرات و چه براي واردات، كالا مورد ارزيابي ماموران گمرك قرار مي گيرد. يكي از مواردي كه در ارزيابي كالا به آن دقت زيادي مي شود نوع كالا است. در اين مرحله بررسي مي شود كه كالا مجاز است، ممنون است يا قاچاق.

بنابر قوانين كشور ايران كالاهاي وارداتي با صادراتي به 5 دسته زير تقسيم مي شوند.

  • كالاي مجاز
  • كالاي مشروط
  • كالاي غير مجاز
  • كالاي ممنون
  • كالاي قاچاق

همچنين در قانون تبصره هايي براي نوع كالاهاي صادراتي و وارداتي آمده كه دانستن آنها براي فرد يا شركت وارد يا صادر كننده بسيار مفيد و حتي ضروري است.

لازم به ذكر است در كلاس هاي آموزش واردات و صادرات كالا تمامي اين نكات آموزش داده مي شود. پس قبل از شروع تجارت، حتما به اين كلاس ها مراجعه كنيد.

كالاي مجاز

كالاي مجاز مي تواند مانند كالاي ممنون اجازه ورود پيدا نكند. و صاحب آن مجبور به برگرداندن كالا به كشور مبدا شود، يا حتي كالا ضبط يا معدوم گردد. اين امر براي كالاي مشروط هم نيز ممكن است اتفاق بيفتد.

كالاي ممنون

كالاي ممنون برخلاف تصور الزاما قاچاق محسوب نمي شود. زيرا قاچاق حاصل عمل مرتكب است، خواه كالا ممنوع، مجاز يا مشروط باشد. ضمنا در هر مورد بايد در قانون پيش بيني شده باشد.

source: انواع كالاي وارد شده به گمرك
[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

بهترين كالا براي واردات از چين

13 / 6 / 1399
21:54
admin
 بهترين كالا براي واردات از چين

با گشت و گذار كوتاهي در بازار متوجه مي شويم واردات كالا از چين سهم بسيار بزرگي از بازار ايران را در اختيار دارد. مناسبات رسمي دو كشور ايران و چين از سال ۱۹۷۱ شروع شده و درحال افزايش چشم گيري مي باشد. ايران و چين از نظر سياسي، اجتماعي و فرهنگي داراي نقاط مشتركي هستند.

علاوه بر اين در شرايط اقتصادي، منطقه اي و جهانيِ امروز، كشور ايران تصميم دارد روابط خود با كشور چين را توسعه دهد. به همين دليل چين در حال حاضر بزرگترين طرف تجاري ايران محسوب مي شود كه بدون شك زمينه روابط تجاري اين دو كشور افزايش هم مي يابد.

اما همانطور كه بازار ايران براي ورود كالاهاي چيني بسيار مناسب مي باشد، بازار چين هم براي صادرات كالاهاي ايراني بستر فوق العاده اي مي باشد. به خصوص كه اين كشور پرجمعيت ترين كشور جهان است و به همان نسبت جامعه مصرفي هم مي باشد. در اين مقاله قصد داريم مهمترين كالاهاي چيني براي واردات به ايران و صادرات كالاهاي ايراني به كشور چين را بررسي مي كنيم.

اين نكته را فراموش نكنيد كه براي موفقيت در صادرات كالا به كشور چين بايد اصولي را رعايت كنيد. نبايد بدون تحقيق و بررسي اقدام به اين كار كنيد، زيرا ممكن است بيشتر ضرر به دنبال داشته باشد تا سود. بر اين اساس بهترين راه شركت در كلاس هاي آموزش صادرات كالا مي باشد.

بهترين كالاهاي چيني براي واردات به ايران

همانطور كه مي دانيد بيشترين كالاهاي وارداتي به كشورمان ايران، مرتبط با كالاهاي چيني مي باشد. ميزان واردات كالاهاي چيني در چند سال اخير افزايش قابل ملاحظه اي داشته است. افزايش واردات كالاهاي چيني دلايل متفاوتي دارد. مهمترين آنها وجود تحريم هاي خارجي و شناخت توليد كنندگان چيني از بازار ايران مي باشد.

اگر به طور كلي بخواهيم كالاهايي كه بيشترين واردات به ايران را داشتند نام به ببريم به ليست زير برمي خوريم.

  • قطعات صنعتي و ماشين‌آلات
  • لوازم جانبي اتومبيل
  • كاغذ
  • قطعات و لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر
  • مواد اوليه شيميايي و معدني
  • قطعات ساختماني و لوازم خانگي
source: بهترين كالا براي واردات از چين
[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

روش هاي واردات كالا به چين

7 / 6 / 1399
19:30
admin
روش هاي واردات كالا به چين

كشور چين در چند دهه اخير پيشرفت چشم گيري داشته و از يك جامعه سنتي به يك جامعه مدرن صنعتي تبديل شده است. به همين دليل بسياري از افراد و شركت ها در سراسر دنيا اقدام به وارادات كالا از چين كرده اند. همچنين به دليل اشباع شدن بازار داخلي و جهاني از كالاهاي چيني بسياري، كشور چين را كشور صادر كننده كالا و محصول مي دانند.

اين درصورتي است كه كشور چين هم مانند بسيار از كشورها نياز به واردات كالا دارد. به ويژه كه اين كشور، پرجمعيت ترين كشور جهان مي باشد و بايد براي مردمش ايجاد شغل كند. بزرگي اقتصاد، وسعت بازار، رشد تقاضا و جامعه مصرف گراي چين اين كشور را به يكي از بزرگترين كشورهاي وارد كننده جهان تبديل كرده است.

بنابراين كشور چين به همان ميزان كه يكي از بزرگترين كشورهاي صادر كننده جهان محسوب مي شود، براي رفع نيازهاي خود نيازمند واردات مي باشد. يكي از بهترين كشور هاي براي صادرات كالا به چين، كشور خودمان ايران است. زيرا روابط اقتصادي و سياسي هر دو كشور درحال افزايش مي باشد.

برخي از بهترين كالاهاي ايراني براي صادرات به بازار چين عبارتند از: فرش ايراني، صنايع دستي، گياهان دارويي، مواد غذايي مانند خشكبار، شيريني جات، … .

سه راه كانال متفاوت براي صادرات كالا و خدمات به چين وجود دارد. اين سه كانال ارتباطي را در زير توضيح داده ايم. اما بهترين راه موفقيت در اين امر شركت در كلاس هاي آموزش واردات كالا و صادرات كالا است.

شركت هاي بازرگاني

توزيع كنندگان

كارگذاران محلي

source: روش هاي واردات كالا به چين
[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

بهترين كالا براي واردات از چين

4 / 6 / 1399
12:16
admin
بهترين كالا براي واردات از چين

كشور ايران و چين داراي تمدن هاي بسيار كهني هستند و روابط ديرينه اي با يكديگر دارند. ارتباط اين كشور ها در طول تاريخ دچار فراز و نشيب هاي زيادي شده است. اما امروزه اين روابط به نقطه اوج خود رسيده است؛ به حدي كه واردات كالا از چين به كشورمان در رده نخست كالاهاي وارداتي كشور قرار دارد.

با افزايش ميزان ارتباطات سياسي و اقتصادي ايران با كشور چين، متقاضيان واردات كالا از چين رو به افزايش است. اما همه افراد در اين عرصه موفق نمي شوند. زيرا واردات كالا از چين همانند ساير كشور ها داراي قوانين و مقررات خاصي است.

اين بدين معنا است كه براي وارد كردن كالاهاي چيني، علاوه بر انجام قوانين بين المللي بايد اوصول صادرات و واردات مربوط به كشور چين را هم انجام داد. يكي از اين اصول واردات و عوارض واردات كالا از چين مي باشد. موردي مهم كه در موفقيت شما بسيار تاثير گذار است.

ماليات و عوارض واردات كالا از چين

يكي از مهمترين و پيچيده ترين مسائل پيش روي شركت هايي كه با چين تجارت مي كنند، ماليات و عوارض وضع شده بر كالاهاي وارداتي به چين و صادراتي از اين كشور است. البته نرخ ها و مقررات از محصولي به محصول ديگر متفاوت است. با اين حال يك سري اصول كلي بر ماليات ها حاكم است كه مهمترين آنها عبارتند از:

  • ماليات بر ارزش افزوده: كالاهاي وارداتي مشمول ماليات بر ارزش افزوده مي شوند. نرخ هاي ماليات وضع شده در عمل، مشابه محصولات فروخته شده در بازار داخلي است.
  • ماليات مصرف: ماليات بر مصرف اقلام لوكس مانند ساعت هاي پيشرفته، لوازم آرايشي خودرو، وسايل بازي، … در مبادي ورودي كشور اخذ مي گردند.
  • عوارض گمركي: عوارض گمركي شامل عوارض واردات و صادرات است كه بر اساس طرح اجرايي تعرفه هاي گمركي در هر سال براي تعداد مشخصي كالا وضع مي شود.

لازم است اين نكته را متذكر شويم كه بهترين راه براي موفقيت تمام و كمال در زمينه واردات و صادرات كالا از هر كشوري شركت در كلاس هاي آموزش واردات كالا، صادرات كالا و آموزش ترخيص كالا مي باشد.

source: بهترين كالا براي واردات از چين


موضوعات: آموزش صادرات,
[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش صادرات و واردات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]