مراحل صادرات كالا توسط چه كسي انجام ميشود؟

26 / 9 / 1399
16:24
admin
مراحل صادرات كالا توسط چه كسي انجام ميشود؟

از آنجایی که تجارت های بین المللی از مهمترین فعالیت های هر کشوری به حساب می آیند، نیاز به آموزش صادرات، واردات و ترخیص کالا برای افراد مبتدی می باشد.

همانگونه که می دانید تجارت های بین المللی پیچیدگی های متفاوتی دارد، زیرا هر کشور قوانین خاص خود را دارد. پس تمام افراد نمی توانند، اقدام به تجارت کنند.

صادرات توسط چه افرادی انجام می شود؟

در مراحل صادرات و واردات، پروفرما توسط فروشنده صادر می گردد و در آن شرایط قرارداد Incoterms ذکر می شود. به طور کلی افرادی که شرایط زیر را داشته باشند می توانند اقدام به صادرات کنند.

  • کارت بازرگانی داشته باشند.
  • با مقررات صادرات (با کالای ممنوع الصدور) آشنایی داشته باشد.
  • مدارک مربوط به استاندارد، حفظ نباتات و بهداشت (با توجه به نوع کالای صادراتی به گمرک ارائه دهد)
  • اظهارنامه صادراتی را تکمیل نماید (یا وکالت به حق العمل کار گمرکی بدهد).
  • از قیمت صادراتی اطلاع داشته باشد.
  • از ضوابط فنی در بازار های هدف اطلاع داشته باشد.
  • و در شرایط فروش FOB و CFR فروشنده باید اطلاعات مذکور را داشته باشد.

مطالعه بیشتر: ترخیص کالا از گمرک شهریار

بر اساس قوانین گمرکی کشور، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن، اعم از حقیقی و حقوقی، می توانند اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند.

این تجارت برون مرزی از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بردارد. همچنین دارندگان کارت بازرگانی می تواند به صورت فردی یا از طریق شرکت به تجارت مشغول شوند.

تمام کشورهای دنیا بر اساس پروتکل و قوانین خود واردات و صادرات برخی از کالاها را به مرز گمرکی خود ممنوع کرده اند. این پروتکل ها بر اساس قوانین هر کشور متفاوت است. برای مثال در کشورمان واردات و صادرات برخی از کالاها بر از نظر شرعی و برخی دیگر از نظر قانونی ممنوع الصدور هستند.

source: مراحل صادرات كالا توسط چه كسي انجام ميشود؟
موضوعات: آموزش صادرات,
[ بازدید : 94 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ليست كالاهای ممنوعه وارداتی

21 / 9 / 1399
16:13
admin
ليست كالاهای ممنوعه وارداتی

در مقاله هاي قبل صحبت كرديم يكي از اصول مهمي كه در كلاس هاي آموزش واردات کالا، صادرات و ترخيص كالا آموزش داده مي شود، معافيت هاي صادرات و واردات كالا مي باشد.

و گفتيم از آنجايي كه تجارت هاي بين المللي تاثير فراواني بر اقتصاد هر كشوري دارند، دولت ها يكسري معافيت هايي براي تسهيل امر صادرات و واردات قرار داده اند.

درمقابل هم يكسري قوانين قرار داده اند و ورود برخي كالا ها را به مرزهاي گمركي خود ممنوع كرده اند. اين ممنوعيت ها بر اساس قانون و گاها مذهبي ايجاد شده اند.

درنتيجه بهتر است تجار و بازرگانان قبل از اينكه گامي براي واردات كالا انجام دهند، از اين ممنوعيت ها اطلاع پيدا كنند. زيرا اگر بخواهند كالايي را وارد مرز گمركي هر كشوري كنند، و آن كالا در آن كشور ممنوع باشد، ضررهاي فراواني را در پي خواهد داشت.

بر طبق ماده ۱۲۲ قانون امور گمركي ورود قطعي كالاهاي مشروحه زير ممنوع است:

الف- كالاهاي ممنوعه بر اساس شرع مقدس اسلام و به موجب قانون.

مطالعه بيشتر: ترخيص كالا از فرودگاه امام خميني

كالاهاي ممنوع شده به موجب جدول تعرفه گمركي يا تصويب نامه هاي متكي به قانون.

پ- اسلحه از هر قبيل، باروت، چاشني، فشنگ، گلوله و ساير مهمات جنگي ديناميت و مواد محترقه و منفجره مگر با اعلام و موافقت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح.

ت- مواد مخدر و روان گردان از هر قبيل و پيش ساز هاي آنها مگر با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در هر مورد.

ث- دستگاه هاي فرستنده از هر نوع و قطعات متعلق به آنها مگر با موافقت وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات در هر مورد.

ج- دستگاه مخصوص عكاسي و فيلم برداري هوايي مگر با موافقت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح.

چ- سامانه‌هاي (سيستم هاي) استراق سمع، فرستنده ها و ضبط كننده هاي كوچك اعم از ريز دوربين ها و ريز ميكروفون ها با قابليت جاسوسي.

source: ليست كالاهای ممنوعه وارداتی
موضوعات: آموزش واردات,
[ بازدید : 97 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مقررات واردات قطعي كالا

16 / 9 / 1399
14:55
admin
 مقررات واردات قطعي كالا

قبل از اقدام به امر صادرات و واردات و یا شرکت در کلاس های آموزش صادرات، واردات و ترخیص کالا اطلاع از برخی مطالب بسیار سودمند است.

برای مثال صادرات و واردات انواع مختلفی دارند و به قصد های مختلفی هم انجام می شوند. یکی از این روش ها، صادرات یا واردات قطعی کالا است. صادرات یا واردات قطعی به معنای فروش یا استفاده از آن کالا به صورت دائم در کشور مقصد می باشد.

ماده ۱۰ آیین نامه مقررات صادرات و واردات کالاهایی که به تشخیص گمرک ایران برای فروش وارد و صادر می گردند، اعم از اینکه به همان شکل یا پس از انجام عملیات به فروش برسد، کالای تجاری تلقی خواهند شد.

کالا در موارد زیر تجاری تلقی نمی گردد:

الف- نمونه های تجاری و تولیدی و نمونه برای بررسی و آزمایش در حدی که می‌تواند نمونه تلقی شود به تشخیص گمرک ایران

ب- ماشین آلات، تجهیزات، اجزا و قطعات مربوطه، مورد نیاز واحدهای تجاری فاقد کارت که در مواقع لزوم در حد نیاز خود با تشخیص وزارت بازرگانی راساَ وارد می نمایند.

مطالعه بیشتر: ترخیص کالا از گمرک شهریار

پ- عملیات ورود و صدور کالا توسط دستگاه های اجرایی دارای ردیف بودجه منطبق با وظایف و در جهت نیل به اهداف آن دستگاه با اطلاع وزارت بازرگانی که برای تامین نیاز و نیل به اهداف عمومی آن دستگاه انجام می شود.

در موارد خاص که وزارت بازرگانی تشخیص می دهد ورود کالا برای انجام عملیات تجاری است، ضمن توقف جریان مراتب را به هیئت دولت گزارش می نماید.

ت- صدور کالا توسط صادرکنندگان مبتدی برای یک دوره حداکثر ۶ ماهه در آغاز کار با مجوز وزارت بازرگانی.

ث- وسایل و ملزومات مورد نیاز واحدهای تحقیقاتی، علمی، پزشکی آموزشی، آزمایشگاهی کاتالوگ، بروشور و کتابچه حاوی مشخصات فنی و تجاری کالا، نقشه های فنی و نمونه های فاقد بهای ذاتی کالای مورد نیاز پیمانکاران و مشاوران با تشخیص وزارت بازرگانی.

source: مقررات واردات قطعي كالا
[ بازدید : 93 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مشوق هاي صادراتي

10 / 9 / 1399
23:31
admin
 مشوق هاي صادراتي

تجارت يكي از مهمترين راههاي رونق اقتصادي هر كشوري مي باشد. به همين دليل همه كشورها اقدام به برگزاري كلاس هاي آموزش صادرات كالا كرده اند.

علاوه بر اين دولت ها براي سهولت و افزايش مبادلات تجاريِ بين المللي يكسري تسهيلاتي را در اختيار تجار قرار داده اند. به اين تسهيلات مشوق هاي صادارتي گفته مي شود.

مشوق هاي صادراتي

  • به مجموعه جوايز ، كمك ها يا تسهيلاتي كه در اختيار صادر كنندگان قرار داده مي شود، مشوق صادراتي يا incentive Export اطلاق مي شود. مهمترين اين مشوق ها عبارتند از:
  • بازپرداخت حقوق ورودي، مواد اوليه، قطعات به كار رفته در تولبد كالاهاي صادراتي
  • اعطاي جايزه
  • معاف بودن درآمدهاي صادراتي از پرداخت ماليات، مستند قانوني براي اين معافيت، قوانين برنامه سوم و چهارم مي باشد. طبق بند د مادخ ۳۳ قانون برنامه چهارم: (برقراري هرگونه مايات و عوارض براي صادرات كالاهاي غيرنفتي و خدمات، در طول برنامه، ممنوع است.)

مطالعه بيشتر: ترخيص كالا از فرودگاه امام خميني

جايزه صادراتي

به جوايز صادراتي كه وزارت بازرگاني به صادر كننده اعطا مي كند (سوبسيد) گفته مي شود. كه معادل آن در زبان فارسي يارانه مي باشد.

پرداخت جوايز صادراتي مي تواند بنا به دلايل زير باشد:

– افزايش قدرت رقابت صادر كنندگان در بازار هاي بين المللي

– جبران تمام يا بخشي از افزايش هزينه توليد كالاهاي صادراتي

source: مشوق هاي صادراتي
موضوعات: آموزش صادرات,
[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اعزام هيات تجاري براي انتخاب بازار هدف

4 / 9 / 1399
12:54
admin
اعزام هيات تجاري براي انتخاب بازار هدف

هر كشوري براي پيشرفت روابط بين المللي خود دست به يكسري اقدامات تجاري مي زند. از برگزاري كلاس هاي آموزش صادرات، واردات و ترخيص كالا گرفته تا تبادل كالا و محصولات خود با ساير كشورها.

يكي از اين اقدامات اعزام هيات تجاري به كشور هاي مختلف مي باشد كه به منظورهاي زير انجام مي گيرد:

  • انتخاب بازارهاي هدف
  • يافتن طرف تجاري
  • تاسيس دفتر نمايندگي
  • امكان تهيه مواد اوليه
  • جذب سرمايه خارجي
  • و غير

ميزان اهميت اين كار در اين حد مي باشد كه اعزام هيات تجاري هم مي تواند از طرف اتاق بازرگاني ساپورت شود و هم مي تواند به صورت خصوصي صورت گيريد.

اين افراد با حضور در نمايشگاه، بازديد از پارك‌هاي فناوري، حضور در نشست‌هاي B۲B با شركت‌هاي متناظر، تحليل و ارزيابي بازارهاي آن كشور، … اطلاعات مورد نياز را بدست مي آورند.

اين روش به دليل داشتن ويژگي هاي مثبت بسيار زيادي كه دارد از طرف دولت ها مورد استقبال قرار مي گيرد. ويژگي هايي مانند:

مزاياي اعزام هيات تجاري نسبت به ساير روش ها

هيات تجاري مي تواند به عنوان موثرترين ابزار توسعه صادرات تلقي شود. مشروط بر آنكه از سازماندهي خوبي برخوردار باشند. اعزام آنها در زمان مناسب صورت گيرد و براي آنان برنامه دقيق، منظم و متنوعي تنظيم شود.

مطالعه بيشتر: آموزش صادرات كالا

از جمله مزاياي اعزام هيات تجاري نسبت به ساير روش هاي توسعه صادرات:

امكان فروش مستقيم – بدون واسطه و فوري كالا، انجام مذاكرات مستقيم و كسب اطلاع از نياز هاي دقيق خريداران، شناخت شركت هاي خريدار، كسب تجربه و مهارت در زمينه شيوه مذاكرات.

source: اعزام هيات تجاري براي انتخاب بازار هدف
[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش صادرات و واردات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]