ليست كالاهاي وارداتی

26 / 7 / 1399
23:16
admin
 ليست كالاهاي وارداتی

همیشه یکی از اصول مهمی که در کلاس های آموزش صادرات، واردات و ترخیص کالا تدریس می شود، انواع کالای وارداتی و صادراتی می باشد.

زیرا این مساله از پایه ترین و ضروری ترین مباحث صادرات و واردات می باشد. و علاوه بر این، جز مباحثی است که در قوانین تمام کشورها وجود دارد. پس قبل از قدام به امر صادرت و واردات باید از انواع کالای ورودی به گمرکات هر کشور، اطلاع پیدا کنید.

بر این اساس هر کالایی که وارد مرز گمرکی کشور می شود، عبارت است از:

ورود قطعی، رویه گمرکی است که بر اساس آن کالاهای وارد شده برای استفاده در داخل قلمرو گمرکی با پرداخت حقوق ورودی و هزینه های انجام خدمات و با انجام کلیه تشریفات، ترخیص می شود.

ورود موقت کالا، رویه گمرکی است که بر اساس آن کالاهای معینی می تواند در شرایط خاص به طور موقت به قلمرو گمرکی وارد شود. این کالاها باید ظرف مهلت معینی که گمرک ایران تعیین می کند، بدون اینکه تغییری در آن ایجاد شود، خارج گردد.

مرجوعی در واردات کالا رویه ای است که بر اساس آن کالای وارده موجود در گمرک را تا هنگامی که با اجرای مقررات متروکه به فروش نرسیده است، می توان به عنوان اعاده به خارج، به گمرک اظهار و ترخیص کرد.

source: ليست كالاهاي وارداتی
موضوعات: آموزش واردات,
[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش صادرات و واردات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]