تشريفات عمومي اظهار كالا

20 / 7 / 1399
14:59
admin
تشريفات عمومي اظهار كالا

در کلاس های آموزش ترخیص کالا، یکی از مهمترین مواردی که آموزش می دهند، تشریفات گمرکی برای ترخیص کالا است. طبیعتا حضور در این کلاس ها بسیار مفید است زیرا نکات کلیدی بیان می شود.

اما بهتر است قبل از حضور در این کلاس ها کمی اطلاعات در این زمینه داشته باشید. با این کار اطلاعات خود را بالا برده و باعث می شود راحت تر بتوانید تشریفات گمرکی ترخیص کالا را انجام دهید. ما در این مقاله قوانین مربوط به تشریفات و شرایط عمومی اظهار و ترخیص کالاهای وارد و صادر شده را آورده ایم. لازم به ذکر است این مطالب قوانین تایید شده از سوی وزرات اقتصاد و دارایی می باشند.

برای اجازه ترخیص کالا از گمرک، اسناد و مدارک مهمی را باید به اضهارنامه ضمیمه کرده به ماموران گمرک ارائه دهید. این مدارک برای کالاهای صادر شده و کالاهای وارد شده متفاوت است.

کالای ورودی

اسناد خرید، حمل (یا تصویر تصدیق شده سند توسط شرکت حمل و نقل بین المللی)، ترخیصیه، قبض انبار، مجوزها و گواهی های لازم، اسناد بانکی (در صورتی که کالا از طریق نظام بانکی وارد شده باشد)، گواهی مبدا، صورت عدلبندی (در صورت یکنواخت نبودن کالا) و سایر اسنادی که ماموران گمرک در زمان ترخیص کالا از گمرک برای اجرای قانون یا سایر قوانین ضروری بداند.

کالای صدوری

قبض انبار (در صورت تحویل کالا به انبارهای گمرکی)، مجوز ارزیابی در خارج از اماکن گمرکی (حسب مورد)، سیاهه فروش (فاکتور)، فهرست عدلبندی (در صورت یکنواخت نبودن کالا)، گواهی ها و مجوزهای قانونی (در صورت شمول)، تصویر پروانه ورود موقت برای پردازش یا پروانه ورود قطعی برای تعیین مواد وارداتی و به کار رفته در کالای صادراتی (حسب مورد) و سایر اسنادی که گمرک در اجرای مصوبات مراجع صلاحیت دار ضروری بداند.

source: تشريفات عمومي اظهار كالا


موضوعات: آموزش صادرات,
[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش صادرات و واردات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]